~

       ‘Îmi asum’. Adică: a fost cu intenţie, am intenţionat asta; şi n-am de gând să mă scuz.
       Carieră recentă, fulminantă, a unei vocabule burgheze care desemnează neruşinarea senină, cinismul impasibil. Nu mai e nimeni care să n-o folosească. Întrebi un cerşetor pe stradă, îţi răspunde: Sigur că da, îmi asum.

       B.: ‘Nu mă includ în categoria marilor scriitori. Sunt un scriitor lejer, minor, nici măcar deprimat, care încearcă să-şi povestească epoca, prima epocă fără război, fără religie, fără familie, TC-80o epocă de divorţuri individualiste, obsedată de publicitate, frumuseţe, lux. Sunt oglinda unei generaţii vide’.

       Imagine a lui Capote din 1980.
       Chipul de învins. Sfârşitul pretenţiei.

~ de soirs pe 20 Octombrie 2015.

3 răspunsuri to “~”

  1. In mod normal , asumarea implica raspundere.Numai ca e un gest ( asumarea ca act ) de o ipocrizie colosala.Pentru ca raspunderea , in cele mai multe dintre cazuri e minimala in raport cu tot PR aflat in spatele gestului asumarii.Cand cineva ” isi asuma raspunderea” se ridica o intrebare de bun-simt:in ce fel?

    • Exact, ar trebui sa insemne: ‘Si iata cum inteleg sa platesc pentru asta’. Insa continuarea nu mai vine.

  2. Nu inteleg de ce „a asuma” vine impreuna cu „nu am de gand sa ma scuz”. Contrariul e perfect valabil: „asum”, deci „am de gand sa ma scuz”.

    Pe de alta parte, a asuma poate insemna si asumarea unei idei, „subiectivarea” unui concept. Adica a-l face al tau: a adera la ceva pe motiv ca acolo ti se pare ca este adevarul, cel putin in acel moment.

    Care ar fi o alta pozitie etica, diferita de cea ipocrit burgheza si conform careia „a asuma” este o imposibilitate? A nu asuma nimic, a fi intr-o perpetua desubiectivare?

Lasă un răspuns

