~

       Trebuie să renunţăm la ideea că istoria lumii înseamnă occidentalizarea lumii? Există o întreagă parte de lume care vrea să se modernizeze fără să se occidentalizeze. Care vrea să-şi aproprieze iPhone-urile, computerele, antenele de satelit şi zborurile noastre în cosmos fără libertatea care le-a produs.
       Trebuie să ne obişnuim cu acest mimetism, cu acest ‘furt’ masiv, dar hemiplegic, de ‘paradigmă ştiinţifică’ disipat în universal. Nu e dublat de un furt de idei şi de libertate.

       (Când Augustin povesteşte în Confesiuni că a furat o pară, precizează: nu am furat-o ca să o mănânc, nu am furat-o pentru că îmi era foame, nu am furat-o pentru că nu aveam pere, nu am furat-o, în sfârşit, ca să demonstrez ceva: ci pur şi simplu pentru a o fura. Nu am avut nicio altă motivaţie decât maliţia, răutatea însăşi.)

~ de soirs pe 17 Ianuarie 2016.

Lasă un răspuns

