~

       Nu mai ştiu unde aşteptam – dentist? doctor? un birou pentru o ştampilă? parcă acesta din urmă, sunt ani de atunci – când i-am spus cu glas tare unui prieten de alături, despre un funcţionar care tocmai ieşise cu o hârtie pentru a ne ţine o lecţie despre regulament: ‘Nu pot să cred că idiotul ăsta m-a făcut să pierd 5 minute din viaţă. Îţi dai seama, 5 minute pe care n-o să mi le mai dea nimeni înapoi!’ şi am râs şi am vorbit de altceva.
       Rămaşi numai câţiva la rând, după vreun sfert de oră un băiat (10-12 ani) care aştepta pe o bancă, cu genunchii strânşi şi mâinile împreunate între genunchi, ridică încet privirea spre noi.
       – Dar ar fi trecut oricum.
       – Poftim?
       – Minutele. Aţi spus că domnul acela v-a făcut să pierdeţi 5 minute din viaţă. Surâde, intimidat. Dar ar fi trecut oricum.
       Îmi amintesc şi acuma scena. Unul dintre cele mai izbitoare lucruri, dintre cele mai triste şi frapante pe care le-am auzit spuse vreodată de cineva.
       ‘Mda, ar fi trecut oricum…’; am bâlbâit ceva. Ore întregi m-am gândit numai la asta.

~ de soirs pe 10 August 2016.

Lasă un răspuns

