~

       Din ce în ce mai slabă vederea – uneori îmi dau seama că nu trebuie să mai amân să-mi iau ochelari, când mă concentrez pe un scris extrem de mic. Cum am ciudate sensibilităţi estetice, nu voiam să caut decât rame rotunde, ‘perfect rotunde, un cerc, înţelegeţi – nu, deloc ovale’. I-am exasperat pe vânzători cu ele şi îmi întăream fandoseala cu: ‘Ştiţi, tip John Lennon. Sau Harry Potter’ (oprire la timp înaintea lui ‘Sau Freud’). Eram convins, în deşertul de pe rafturi, că nimeni nu mai vrea rame din acestea, rotunde şi mici, gen secolul XIX, toată hipsterimea poartă modelul ‘barcă’ iar bătrânii, dreptunghiular.
       O vânzătoare mi-a comunicat că aşteaptă din primăvară o avalanşă de modele rotunde. Ar fi un fel de modă afară (!) şi rafturile ei se vor umple la anul de ‘modelele John Lennon’, din nu ştiu ce raţiune de modă pe care nu am înţeles-o.

       Intrat în ‘perioada’ Schubert.

       N., acel psiholog excentric care înconjura în fiecare an în calendar o zi pentru sinuciderea lui.
       (De ce ‘excentric’.)

       Cyril Connolly: ‘Cu cât citim mai multe cărţi, cu atât devine mai clar că adevărata funcţie a unui scriitor e să producă o capodoperă şi că nicio altă îndatorire n-are nicio valoare. Oricât ar fi asta de evident, cât de puţini sunt scriitorii care-o vor admite sau, făcând asta, cât de puţini ar fi gata să lase deoparte lucrarea aceea de o iradiantă mediocritate în care se complac!’.
       Da, capodoperă sau nimic.

~ de soirs pe 22 Noiembrie 2016.

Lasă un răspuns

