~

sans-toit        Sunt două case identice de acest fel în oraşul meu, la câţiva kilometri una de alta. Probabil construite prin 1920. Minuscule, interesante ca proiect, fără şarpantă arată ca nişte căsuţe umile cărora li s-a retezat acoperişul. Au probabil 3 sau 4 camere, suficient pentru o familie mică. Deasupra intrării pare să fie o terasă, tentantă pentru serile de vară; în spate, poate o grădină.
        Nu ştiu de ce mă impresionează când trec pe lângă ele, de ce mă intrigă, cu proiectul curios, cu modestia lor. Am nu ştiu ce tresărire privindu-le. Sunt cam triste. Niciodată n-am văzut pe cineva prin curte. Cine o fi locuit în ele, cum erau timpurile, ce dramă au adăpostit zidurile, erau fericiţi. Încerc să-mi închipui: 1920. Zgomot de trăsuri pe stradă, siluete. Etc. Reiau proiecţia nostalgică.

~ de soirs pe 17 Iunie 2017.

Lasă un răspuns

