~

       ● De ce nu s-au lipit figuri intello de revolta străzii? E bizar.
       Cu 1789 aveai trena enciclopediştilor, cu 1848 şi urmarea Hugo, Lamartine etc., la Comună Hugo şi Marx, cu Dreyfus pe Zola, Anatole France, Proust etc., cu Front populaire, Gide şi Malraux, cu ’68-ul Sartre etc., au fost în avangarda leninistă a unei mişcări sociale, ‘conştiinţa maselor’, fuziunea intellos-popor era o tradiţie europeană.
       Sunt nicăieri. Simpatii, uneori, da; declaraţii; dar nu scriu proclamaţii şi nu se alătură în stradă. Divorţ simbolic.
       Pentru prima oară, absenţi dintr-o revoltă populară. E drept că nici mulţimea nu-i vrea, nu-i aşteaptă. Sciziunea clară popor-elite în societăţile noastre occidentale e oare un semn mai degrabă bun.

       ● În Lire, dosar Houellebecq inexplicabil, aproape isteric. Ditirambi uluitori, ‘lumea e a lui’ etc. În momentul unui semi-succes şi al unei evidente stagnări de calitate. (Ani de zile când era mare l-au declarat nul.) Asta e ceva foarte francez.

       ● ‘Rezerva’ Salinger e reală, se pare. Fiul lui pretinde că a scris mereu dar că, deşi punerea în ordine a manuscriselor găsite cere aproape 10 ani de muncă, sunt deja gata de publicare o avalanşă de lucruri.
       Varii motive pentru care mai e amuzant să rămâi în viaţă.

 

 

Reclame

~ de soirs pe 3 februarie 2019.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s