clişeele corporate ale limbii

        Ar trebui reinstituită pedeapsa stâlpului infamiei, constând în legarea de un stâlp în piaţa publică, un număr de ore, după gust cu capul în jos, şi arderea duioasă cu ardei iuţi, pentru următoarele clişee corporate şi publicitare, recente, ale limbii:
       – X este (un) luptător
       – e cineva ‘puternic’
       – să mergi mai departe (viaţa însăşi merge într-acolo: mai departe)
       – să fii diferit
       – să aduci ‘o schimbare’ (să ‘schimbi ceva’)
       – să te implici, implicare
       – trebuie să fii puternic
       – echipă, suntem echipă, facem echipă, spirit de ~
       – brand personal, proiect personal, oportunitate, determinare
       – a-ţi schimba imaginea, a-ţi proteja imaginea
       – a accepta provocarea
       – a demonstra că se poate
       – a face diferenţa, a fi diferit
       – atitudine
       – reinventare
       – dezvoltare
       – provocare
       – ‘momentul acela când’
       – este ‘alegerea lui’. Nu faci ceva, ci alegi să faci. Nu se spune: mergi la toaletă, ci: X a ales să meargă la toaletă. Ai ales să mergi pe stradă, să caşti, să trăieşti, ai ales în genere să alegi. Căci ai fi putut alege să nu alegi. Rarissim un imbecil care articulează ceva fără a ‘face o alegere’.
       – motivaţional
       – inspiraţional
       – aspiraţional
       – pozitiv, gândire ~
       – ‘există interese să’, există un interes (intro-ul conspiraţionist)
       – etc.
       Pentru semidoctismul pedagogic primar care crede că există ‘cacofonii’ etc., timpul se dublează.